我所經歷的每一件事都讓人難以置信!

今天,是讓人那麼的難以置信,我真的相都沒想過,要在遙遠異鄉,
與家人見面,從來沒有獨自在外這麼久過,雖然是第一次,但是我
的心情卻異常的平靜,直到從下課回來要去機場的路上才稍微有
點緊張.

Home爸停好車,跟Home妹Ruut還有我走向機場航空站,正當我們
當到時,出口門的門也開了,隨之而來的居然剛好就是我的家人
,這也太幸運了吧,如果幸運真的是用累積的,那還真是用對地方
了呢!

看到老爸老媽,阿公,老姊和弟弟,真的是很開心阿,大家也沒什麼
改變,也是跟我想得一樣穿了很多衣服,我一上車次就迫不及待的跟
爸爸分享我的經驗,感動的都忘了拍照了呢!
今天零下3度,在這裡算不冷,不過大家第一個反應還是一樣,好冷
阿~~~~時間過真的是太快了,感覺芬蘭面試只是昨天的事,結果今
天家人就來探望我了,這種在異鄉相會的奇特感動,我永遠也不
會忘記的.

大家到了寄家,我忙著介紹兩家人,寄家也是熱情款待,帶我家人
去體驗溜冰與湖邊散步,還準備很多食物,與房間,在這兩層樓的
房子裡,現在居然住了十一人,因為我的關係,牽起了這兩家的緣
份,我真的很幸運,太幸運了,有這種難得的機會可以出國,又遇到
如此好的寄宿家庭,能讓我的家人也借宿幾天,我真的很懷疑這些
事情真的發生在我身上,這一切,好像夢一樣.


兩家人相處跟我想像的一模一樣,歡樂不斷,完全沒有冷場,我很高
興,很高興能被老爸老媽生出來,也很高興能認識寄家,這一切,都
好像是安排好的,多麼不可思議,我真得好好感謝與把握阿!

======================================================

Today is so unbelievable day that I have never think about meeting
my family in a alien country. I haven't been independent for that
long time. I felt calm although it was my first time.Later on,I felt a
bet nervous on the way to the airport.

Host father parked up the car and went to the terminal with Ruut and
me. As we arrived in front of the gate, my family showed up directly
while the door opened.How lucky am I!God made this fate that I could
met them luckily.

I was very glad that they didn't change so much except for the heavy
winter clothes and too exciting to wait any moresecond to share my
experience to my father .Somehow, I forgot to take the photos as well.
They still felt freezing even It was minus three and not so cold.Time fades
away so fast that I feft the interview of Finland was just happened yesterday
and now my family is already here "TODAY".I will never forget this kind of
special touch in my life.

I was busy introducing my family and host family to each other while we arrived
and they react with great enthusiasm . For example like taking us for a walk
beside the lake, skating, preparing good food and rooms. There are now 11 people
live in this two story house. We have sort of destiny to meet each other because
of me. I am so lucky that I have this kind of opportunity to go aboard,mega lucky!
Everything is so unrealistic like dream that I doubt if it real or not.

I am so happy that this two family get together so well just as I thought, and
so glad that I am my parent's son.I would be thankful for everything which is
incredible for me.

arrow
arrow
    全站熱搜

    abulachen 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()